Különleges figyelem

fűzőjátékkal játszó gyermek képeKülönleges figyelmet igénylő gyerekek törvénye

A címben szereplő szót a jövőben gyakran fogjuk hallani a közoktatással kapcsolatban. A hatályos törvény kiemelt figyelmet igénylő gyerekekről, valamint különleges figyelmet igénylő gyermekről, tanulóról szól.

Kik ezek a gyerekek?

  1. A különleges figyelmet igénylő gyermekek körébe tartoznak a sajátos nevelési igényű gyermekek (ők a szakértői bizottság véleménye alapján mozgásszervi, érzékszervi-, látás-, hallás-, értelmi-, beszédfogyatékos, halmozottan fogyatékosak, autizmussal, esetleg súlyos tanulási-, figyelem-, vagy magatartás-szabályozási zavarral küzdő gyermekek)
  2. A beilleszkedési, tanulási, magatartási nehézséggel küzdő gyermekek (ők nem minősülnek sajátos nevelési igényűnek, de az életkorukhoz viszonyítottan jelentősen alulteljesítenek, társas kapcsolati problémákkal, tanulási-magatartási hiányosságokkal küzdenek)
  3. A kiemelten tehetséges gyermekek (egy vagy több területen kimagasló értékeket mutatnak)

Az előbb felsorolt gyermekek köre szinte felöleli általában a „gyermekek” körét … Mert kinek ne lenne, ha átmenetileg is valami kis problémája, zavara? S kinek ne lehetne a jövőben, hiszen bármilyen külső környezeti tényező előidézhet a fejlődésében zavart… !

A fejlesztőjátékok szerepe

A lényeg, hogy minden gyermek maga egy kis csoda, egyetlen, és megismételhetetlen, különböző érettséggel, különböző képességekkel, adottságokkal, akit szeretve-vigyázva nevelni, fejlesztgetni kell… hiszen Ő a jövő záloga!  És ehhez kell a korai szakaszban a játék!!!! A megfelelő játékeszköz!
Fontos tudni, melyik gyermeknek mire van szüksége – egyénileg. Persze meghatározza az életkor, a fejlettség, a környezet, az érdeklődés… és sok minden más. Fontos, hogy a Szülők, és a Pedagógusok is lássák, melyik gyermeknek milyen játékeszközt adjon a kezébe, kinek kell egy kis megelőzés, kinek egy kis változtatás, és kinek kell a tehetsége kibontakoztatásához még több eszköz, még több játék.